Header Ads

Lelaki Ini Amat Membenci Orang Islam Satu Masa Dulu Tetapi Kerana Ini Terjadi Semuanya Telah Berubah


Di Amerika Syarikat dan hampir keseluruhan negara-negara barat, masih lagi ada yang mengatakan agama Islam adalah penganas dan mereka amat anti orang Islam.

Kumpulan anti-islam ini berada di mana-mana sahaja sehinggakan kebanyakkan orang Islam takut untuk keluar ke tempat awam. Mereka akan membuat apa sahaja kepada orang Muslim kerana kebencian mereka terhadap orang Islam.

Begitu juga dengan seorang lelaki ini, dulu dia amat membenci orang Muslim dan agama Islam itu sendiri. Tetapi sekarang tidak lagi apabila semuanya sudah berubah akibat sesuatu yang terjadi kepada dirinya. Dua juga telah berpesan kepada semua orang menganggap Islam itu pengganas.


Menurut John Ducter, dia mula mempunyai perasaan benci yang amat sangat terhadap agama Islam setelah berlakunya tragedi yang amat menyayat hati pada 11 September 2001, di Menara World Trade Centre, New York. Kebenciannya terhadap orang Islam sangat-sangat ketara sehingga sanggup mencederakan mereka yang berhijab dan sebagainya.

Tetapi semua itu telah berubah dengan sendirinya apabila dia bertemu dengan 6 sekeluarga yang beragama Islam. Katanya mereka semuanya telah menjadikan hidupnya dan dirinya ke arah yang lebih baik dan dihormati sebagai seorang manusia.

Sumber : Now This

No comments

Powered by Blogger.