Header Ads

Motherboard Rosak Kononnya, Sebaliknya.. - Gadis Ini Kongsikan Pengalaman Bagaimana Ditipu Oleh Peniaga Ketika Membaiki Smartphone


Semakin maju teknologi, semakin banyak perkara baru yang akan semua pengguna pelajari. Begitu juga dengan gajet yang menjadi satu kemestian semua orang menggunakannya bagi memudahkan urusan harian.

Namun, disebalik kemajuan sedia ada kita harus peka dan mengambil tahu sedikit sebanyak tentang gajet yang kita gunakan setiap hari bagi memastikan penggunaan alat itu boleh digunakan dengan selamat dan betul.

Dek kerana seseorang pengguna dan pembeli itu tidak berpengetahuan tentang gajet pasti ada pihak yang tidak bertanggungjawab mengambil kesempatan dengan menipu.

Seorang gadis tampil berkongsi pengalamannya yang telah ditipu oleh seorang peniaga ketika ingin memperbaiki smartphone di sebuah kedai. Dia bernasib baik kerana mempunyai sedikit pengetahuan tentang ini tetapi malangnya semuanya telah berlaku apabila dia menyedari beberapa barangan yang berada di dalam smartphone miliknya itu telah dikebas dan ditipu oleh peniaga terbabit dengan mengatakan kononnya motherboard tersebut telah mengalami kerosakan.

Tinggalkan Di Kedai Supaya Mereka Baiki


Kebanyakan Kedai Bercakap Perkara Yang Sama


Dapatkan Orang Yang Membaiki Di Depan Mata


Semoga perkongsian gadis ini mampu menyedarkan kita semua. Terkadang ada diantara kita hanya tahu menggunakannya tetapi tidak tahu apa sebenarnya yang rosak dan perlu diperbaiki. Jangan terlalu menaruh kepercayaan yang penuh dan sila berhati-hati.

Sumber: Arzayleyuh

No comments

Powered by Blogger.