Header Ads

Ada Ketika Dia Ingin Menjadi Budak Perempuan Yang Sempurna Dan Dia Juga Ingin Jadi Ironman Yang Gagah Perkasa


Pada satu ketika dia ingin menjadi seorang kanak-kanak perempuan yang sebenar dan dalam masa yang sama dia juga ingin menjadi seperti Iron Man yang gagah, kata seorang wanita yang berkongsi beberapa gambar anak lelakinya yang berusia 5 tahun memperagakan pakaian kanak-kanak perempuan.

Memetik Daily Mail, Crystal Fells, seorang ibu dan juga jurugambar dari Ontario, Kanada, telah menulis tentang keputusannya dan suaminya, Brian untuk membesarkan anak lelakinya, Cian tanpa mengambil kira jantina anaknya serta akan membiarkan anaknya memilih kehendaknya sendiri tanpa sekatan untuk memakai sebarang pakaian dan bermain dengan apa sahaja yang anaknya itu inginkan.





Menurut Crystal, anaknya Cian suka bermain dengan anak patung dan juga kereta serta kadang-kadang dia memberitahu ibunya dia ingin menjadi seorang gadis dan juga seorang superhero yang gagah perkasa.

Crystal turut memberitahu bahawa dia dan suaminya tidak pernah mengajar anaknya tentang apa yang tidak boleh dan boleh dilakukan oleh anak lelaki dan juga anak perempuan. Tambahnya, jantina tidak menetapkan apa yang harus dipakai oleh anaknya atau dengan apa yang dia harus bermain.

Beliau turut menegaskan bahawa dia tidak ambil peduli tentang orang lain yang tidak bersetuju dengan caranya yang konvesional untuk membesarkan anak, malah dia juga tidak mengharapkan semua orang untuk memahami keputusannya itu, tetapi dia mahu semua orang tahu bahawa anaknya gembira.






Menurut Crystal lagi, dia dan suaminya telah memberitahu anak mereka Cian bahawa apabila dia dewasa nanti dia berhak untuk memilih dan membuat keputusan tentang jantinanya seperti kehendaknya sendiri.

Kami akan memberikan sokongan terhadap anak kami dan berharap untuk melihat apakah jantina anak kami apabila dia telah besar nanti, perkara yang paling penting bagi kami adalah kebahagiaan dan kesihatan anak kami, katanya. - Koleksi Viral

No comments

Powered by Blogger.