Header Ads

Dulu Seorang Perempuan Kini Berhijrah Menjadi Seorang Lelaki Dengan Ikhlas


Tiada sesiapa pun di dunia ini minta dilahirkan dan tiada sesiapa pun yang meminta yang tidak baik berlaku ke atas dirinya, namun, Tuhan itu adil seadil-adilnya kerana masih lagi memberi peluang kepada hambanya untuk berubah ke arah yang lebih baik dan diredhaiNya.

Mungkin ramai masyarakat pada hari ini masih lagi mencemuh dan memandang hina kepada golongan 'wanita jelmaan' yang sering wujud di mana sahaja sama ada di bandar atau pun di kampung.

Tetapi, tidak ramai yang tahu dan ingin menyelami kehidupan sebenar golongan ini yang dikenali sebagai mak nyah serta mengambil tahu tentang masalah dan juga dilema yang mereka hadapi.




Terbaru satu perkongsian dari seorang lelaki yang dikenali sebagai Kak Bang yang dahulunya lebih dikenali sebagai Zara, cantik dan ayu orangnya, jika sekali pandang, mungkin tidak semua yang menyedari beliau adalah lelaki, lebih-lebih lagi apabila beliau memakai tudung, sungguh! Semuanya seperti perempuan.

Tetapi, semua itu pada suatu ketika dahulu, sewaktu beliau masih lagi tidak memahami dan tidak mengerti apakah itu kehidupan dan suruhan Allah. Kini beliau telah kembali ke pangkal jalan untuk meneruskan kehidupan yang masih berbaki.

Berhijrah

Menurut Kak Bang, "saya kini akur dan telah berhijrah penampilan sebagai seorang lelaki dari berpenampilan sebagai seorang perempuan atau pun Mak Nyah. Dunia semakin tua, tidak lagi kuat untuk menampung kekhilafan manusia lagi. Jadi, saya mengambil tindakan ini untuk lebih senang menghadap Allah SWT dan lebih mudah untuk melakukan kerja dan kerjaya saya, Insha Allah", katanya.

Menurut Kak Bang lagi, dia ingin mengajak mereka-mereka di luar sana ke arah kebaikan. Kembalilah ke pangkal jalan dan janganlah terus hanyut dalam dunia yang tidak sepatutnya. Redhalah dengan ciptaan Allah yang maha esa. Allah tahu segala-galanya.



Kata Kak Bang, "orang ramai yang mengenalinya kini memanggil beliau dengan panggilan Kak Bang dan dia kini berpenampilan lelaki sepenuhnya tetapi tidaklah sado dan lelaki sejati. Cukuplah dengan berpenampilan sebagai lelaki serta dapat menjalankan kewajipan dunia dan juga akhirat".

Kak Bang amat berharap orang ramai akan menyokongnya dan tidak lagi mencemuhnya dengan transformasi yang dilakukannya itu. Semuanya dilakukan adalah di atas kesedaran yang ikhlas disamping ingin melakukannya dengan sepenuh hati sebelum mati.

Semoga Kak Bang akan terus istqomah dan dirahmati dalam apa jua yang Kak Bang lakukan. Syabas! Kak Bang. Anda hebat. - Koleksi Viral

Sumber: Kak Bang

No comments

Powered by Blogger.