Header Ads

Kepiluan Seorang Bapa Di Aidil Fitri Mencari Si Anak Yang Hilang Tak Pernah Pulang


Setiap ibu bapa di dunia pasti akan menyayangi anak mereka dan berusaha apa saja demi kasih sayang terhadap si anak. Apabila ibu bapa semakin tua dan tidak lagi seperti dulu, kini giliran si anak pula untuk memberikan kasih sayang yang ditagih ibu bapa walaupun hakikatnya mereka tidak meminta balasan tetapi lumrah kehidupan memang begitu.

Satu kisah yang agak menyedihkan telah berlaku dan jadi tular di media sosial apabila perkongsian seorang pengguna Facebook memaparkan satu rakaman video yang menunjukkan keluhan seorang bapa ketika dalam perjalanan menuju ke arah utara tanah air dengan satu tujuan iaitu mencari anak perempuannya yang dikasihi.

Rakaman video berkenaan telah mendapat respon netizen yang rata-rata berpendapat kisah ini amat menyedihkan dan tindakan si bapa mencari anaknya sepatutnya tidak berlaku. Sepatutnya si anak yang harus mencari si bapa, lebih-lebih lagi di Hari Raya ini.

Oleh Nazli Mat Musa


Assalamualaikum. Masa aku pergi bank HSBC di Bagan tadi, ada seorang pakcik minta nak tumpang dengan aku nak pergi ke stesyen bas Butterworth.

Bila aku sembang dengan pakcik ni, rupanya dia datang dari Johor nak cari anak perempuan dia yang tinggal di Bayan Lepas, Penang katanya. Tapi bila pergi ke rumah anak dia, anaknya dikatakan telah berpindah ke tempat lain.

Anaknya tak pernah hubungi beliau dah setahun tanpa berita. Sedih jugak aku bila sembang dengan pakcik ni bila dia sanggup datang dari Johor untuk mencari anak dia di bulan yang mulia ini.

Tapi lagi sedih bila masih ada yang sanggup lansung tak menghubungi ayah, bapa, daddy, abah atau apa saja panggilan di bulan yang mulia ini. Geram pun ada jugak.

No comments

Powered by Blogger.