Header Ads

(VIDEO) Wanita Cantik Cun Melecun Tapi Sayang Mencuri Sehingga Digasak Orang Ramai Selepas Ditangkap


Umumnya semua orang tahu bahawa orang kita sering membuat undang-undang sendiri apabila dapat menangkap penjenayah, peragut, pencuri dan penjahat yang melakukan jenayah.

Akibat tidak dapat mengawal kemarahan kerana si penjahat melakukan jenayah, orang ramai dilihat menghukum mereka yang melakukan kesalahan dengan memukul dan membelasah tanpa belas kasihan sebelum di serahkan kepada pihak polis.

Terbaru, satu kes yang membabitkan seorang pencuri wanita yang dipercayai ditangkap oleh orang ramai kerana didapati mencuri sejumlah wang milik orang awam dikatakan telah dipukul dan ditarik pakaiannya di khalayak ramai.

Rakaman video kejadian yang dikatakan berlaku di Indonesia itu turut dimuat naik di laman Facebook yang telah mendapat perhatian netizen dengan puluhan ribu perkongsian.

Rakaman yang berdurasi 36 saat itu dikatakan telah berlaku di Jongkarta, Indonesia, baru-baru ini.



Berikutnya adalah komen dari rata-rata netizen di Facebook berkaitan dengan kejadian berkenaan.

@AzmiAriff: “Kalau ye pun dia mencuri, takkan la sehingga menarik pakaiannya? Mungkin dia mempunyai masalah sendiri sehingga mengambil keputusan untuk mencuri.”

@Marwan: “Jangan la mengambil tindakan sendiri. Lebih baik serah sahaja kepada pihak polis untuk menjalankan siasatan dan menangkap perempuan itu. Ini tidak sesuka hati ja menarik baju dan memukul.”

@Adi Setiya: “Tak boleh main menghukum perempuan itu dengan tindakan sendiri. Negara ini ada undang-undang. Cuba bayangkan perkara itu jadi kepada ahli keluarga kamu.”

@RazakAziz: “Sayangnya dah cantik tetapi mencuri pula. Apa la nak jadi dengan masyarakat zaman sekarang yang mahu cari duit dengan cara mudah. Baik pergi cari kerja yang halal.”

@Putra: “Jangan salahkan dia, salahkan kerajaan kerana ekonomi yang tidak menentu menyebabkan orang ramai melakukan jenayah tanpa berfikir panjang akibat terdesak.”

Orang ramai yang berdepan seperti masalah sebegini disarankan agar tidak membuat keputusan sendiri dan menghukum si pencuri sebegini, adalah lebih baik diserahkan terus kepada pihak polis untuk membuat siasatan. - www.koleksiviral.com

No comments

Powered by Blogger.