Header Ads

Luahan Hati Isteri Yang Menanti Suaminya Kini Koma 91 Hari Akan Sedar Dan Hidup Bahagia Meruntun Hati Sesiapa Saja


Sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri, pasti ada badai yang melanda dalam menempuh kehidupan berumahtangga. Suami isteri biasanya akan menempuh berbagai ujian dan harus tabah serta redha dengan segala dugaan yang mendatang.

Itulah yang berlaku kepada seorang isteri yang dilihat begitu tabah menghadapi ujian yang diberikan, Siti Rohayu seorang wanita cekal menjaga suaminya yang tersayang yang telah koma selama 91 hari terlantar di rumah akibat terlibat satu kemalangan jalan raya.

Selama 3 bulan lebih wanita ini membelai suaminya bagai menatang minyak yang penuh, malah turut berdoa tidak putus-putus agar suaminya itu sembuh seperti biasa, seperti sebelum ini di mana mereka begitu bahagia meredah kehidupan ini.


Hari ke 91

Alhamdulillah, terima kasih dengan berkat doa-doa semua, kakak hari ini dah tak demam lagi, dah boleh pergi sekolah, tinggallah umi dengan aby dan adik di rumah.

Setiap hari benda yang sama sayang lakukan, tidak pernah walau sekali merasa bosan dan letih, tidak pernah sekali merasa jemu. Sayang tak pernah mengeluh.

Setiap hari bila sayang buka mata, sayang akan bersyukur sebab masih bernafas, masih dapat bersama menjaga anak-anak dan aby. Sabar ye aby, sedikit masa lagi, sayang yakin aby akan sedar.

Sikit pun sayang tak merasa takut melihat keadaan kita sekarang, tak pernah sekali sayang fikirkan apa yang akan terjadi pada sayang dan anak-anak kita bila aby dalam keadaan macam ni. Sebab sayang yakin, walaupun ambil masa yang lama, aby pasti akan sedar, kalaulah aby tak sedar juga, jangan risau pasal kami, sebab kami tak akan tinggalkan aby.

Kita akan tinggal macam ni, seperti hari ini, hidup kita pasti akan bahagia seperti orang lain, sebab kita boleh bersama-sama. Sayang yakin, perancangan Allah yang terbaik untuk kita, aby jangan pernah lupa Allah.

Semoga segalanya dipermudahkan bagi keluarga Puan Siti Rohayu. - www.koleksiviral.com

No comments

Powered by Blogger.