Header Ads

Wanita Kecewa Selepas Upah Artis Terkenal Buat Kerja, Tugas Tak Dibuat, Duit Lesap, Mohon Netizen Sebarkan Supaya Tiada Lagi Yang Tertipu


Apa perasaan anda sekiranya anda membayar seseorang dan mengupahnya untuk melakukan kerja untuk kita tetapi tidak dilakukannya biarpun bayaran telah dibuat?

Pasti kita akan merasa diri kita telah ditipu dan duit yang dibayar hilang begitu sahaja sehingga kita menanggung kerugian dek kerana jumlah bayaran yang dibuat agak besar dengan angka puluhan ribu.

Inilah yang berlaku kepada seorang wanita pengguna media sosial Facebook yang dikenali sebagai Annie Qis Mia yang terasa dirinya telah ditipu selepas membayar sejumlah wang kepada seorang artis terkenal bagi mendapatkan permit berkerja untuk warga asing.

Menurut Annie, dia telah meminta dengan cara baik selepas tugas yang disuruhnya itu tidak dilakukan oleh artis terbabit bagi memulangkan semula duit yang telah dibayarnya itu, namun artis berkenaan dikatakan sering mengelak dengan berbagai alasan.

Berikutnya adalah perbualan-perbualan Annie dan juga artis berkenaan melalui aplikasi Whatsapp.






Sehingga kini selepas berbulan-bulan Annie cuba meminta semula duit tersebut, artis terbabit masih lagi tidak memberikan semula kepadanya biarpun dia sering meminta sama ada melalui orang tengah, isteri artis tersebut dan berbagai cara lagi.

Annie kini semakin buntu untuk mendapatkan semula duit tersebut memandangkan jumlah yang dibayarnya agak besar, lalu dia mengambil keputusan untuk meminta dari artis berkenaan dengan menularkan postingnya dengan harap wang itu dikembalikan.

Lebih mengejutkan, menurut Annie, individu tersebut adalah seorang artis yang dikenali dan dia tidak berniat untuk menjatuhkan maruah artis terbabit tetapi berharap agar dia memulangkan semula kesemua duit berkenaan.

Berikutnya adalah perkongsian dan luahan hati Annie Qis Mia menerusi Facebook miliknya berkaitan dengan perkara tersebut selepas berbulan-bulan dia menunggu.

Sesiapa yang berhutang wajib dibayar semula. Tidak kira sesiapa sekalipun sama ada berpangkat besar seperti datuk, artis, orang biasa dan semua orang harus membayar semula jika berhutang.

Setiap kesabaran pasti ada hadnya, kalau dah penyangak tetap penyangak juga. Korang yang ambil duit aku dan berhutang dengan aku, aku pulak nak kena dengar masalah korang?

Duta produk punya bayaranlah, bisnes punya bayaranlah, masih lagi belum dapat. Habis aku punya masalah yang aku bagitahu korang, siapa nak dengar? Masa korang minta duit bukan punya sembang bung bang, dah dapat duit, korang nak lepas tangan?

Ambil duit RM10k, bayar RM1500, aku dah kata simpan kat korang RM1500 tu, sebab aku tahu, aku nanti kena kejar macam anjing dan kena dengar korang punya alasan. Sebab bagi korang RM1500, korang bayar seperti sudah bayar penuh kan?

Dari si isteri mengandung sampai dah bersalin, anak dah besar pun duit aku korang tak boleh lagi nak selesaikan. Sampaikan dalam Instagram bukan main korang main macam orang ada ada kan duta tu lah, duta inilah. Tunggu bayaran bisnes apa kejadahnya sampai berbulan-bulan?

Minta bayar sikit-sikit RM2K sebulan pun tak boleh ke wahai artis? Kerja kau nak kencing orang? SO, Axxx Jxxxxx kau nak viralkan muka aku? Virallah. Ingat wei, aku sesen pun tak makan duit korang, tau tak?

Semua black & white aku ada, bukannya sembang kosong macam kau. Aku dah sabar dari tahun lepas, bulan 4 sampai hari ni kerja tak jalan apa pun, duit aku korang tak mau bayar, akhirnya kau nak buat report polis atas aku.

Luculah kau ni Axxx, Tak apa Allah itu maha berkuasa, kita tengok siapa betul, siapa salah. Nanti jangan tengok posting aku, kau nak maki-maki aku dalam telefon. Aku tak ingin dengar korang punya sembang bung bang tu. Sembang bila duit dah masuk dalam akaun aku.

p/s: Aku artis tak akan aku nak tipu hang Annie! Sebab hang artislah aku tak lepas hang dengan adik hang. Hang ingat hang dok guna nama ayat manis glamor taik kucing hang tu, hang boleh tipu orang?

Mohon kerja sama kawan-kawan share post ni supaya tak ada orang kena tipu lagi dengan janji-janji manis depa ni.

Laporan polis yang telah dibuat oleh Annie Qis Mia.


Kepada artis berkenaan, selesaikanlah dengan baik. Semoga kekusutan ini dapat diselesaikan dengan segera dan tidak berlarutan. - www.koleksiviral.com

No comments

Powered by Blogger.