Header Ads

Umur Dah 30 Tapi Macam 19 Tahun, Siapa Sangka Wanita Ini Amalkan Petua Orang Dulu-Dulu Sehingga Kulitnya Cantik Merah Jambu

Siapa sangka wanita ini kelihatan seperti remaja yang berusia 19 tahun sedangkan dia berusia 30 tahun. Semuanya terbongkar selepas dia membuka rahsia yang telah diamalkannya untuk mendapatkan kulit secantik sekarang, gebu dan merah jambu dengan hanya menggunakan amalan petua nenek moyang dulu-dulu.

petua kecantikan

Memang tak dapat dinafikan pada zaman sekarang sekiranya seseorang wanita itu ingin kelihatan lebih cantik, mereka akan menggunakan berbagai jenis alat kosmetik yang dijual di pasaran. Tetapi, sekiranya anda seorang yang sukakan petua seri wajah orang dulu-dulu, tidak menjadi kesalahan jika anda mencuba amalan yang dikongsikan ini kerana ianya sangat bagus untuk dicuba.

Petua tradisional amat jarang diamalkan oleh wanita zaman sekarang. Mungkin kerana ianya dianggap cerewet atau sangat leceh untuk dilakukan berbanding lambakan produk kosmetik yang amat mudah diapati dijual di pasaran sama ada secara online atau di kedai-kedai.

Berikutnya adalah satu petua tradisional yang telah dikongsikan seorang pengguna laman sosial Facebook yang dikenali sebagai Afieyzea Aleeschaylee dan Mingguan Wanita. Perkongsian beliau telah mendapat perhatian ramai kerana petuanya itu dianggap sangat berkesan memandangkan beliau sendiri yang berusia 30 tahun tetapi kelihatan seperti seorang remaja perempuan berusia 19 tahun.

BUKAN HANYA CANTIK LUARAN, DALAMAN PUN CANTIK

Hai kesayangan semua. Okey afiey dah janjikan ni lah minuman kegemaran Afiey kat umah tau. Bukan je cantik luar tapi dalaman pun cantik, cerah berseri "pinkish" dari dalaman.

Petua nenek-nenek dulu naikkan seri wajah. Nah korang cubalah dan rajin-rajin tau, confirm bangun pagi nampak muka wowwww!!

Afiey suka minum sebelum tidur lagi-lagi waktu datang bulan. Selamat mencuba dan SHARE! Biar umur masuk 30 tahun janji tetap 19 tahun kan.

SUSU KUNYIT BADAM MADU


cara putihkan muka

Bahan–bahan:

Susu rendah lemak
1 inci kunyit ditumbuk kasar
2 sudu madu
3 biji badam ditumbuk kasar

Petua Cantik Dan Sihat

Petua Cantik Dan Sihat. 39,210 likes · 12,280 talking about this. Health/Beauty
Cara buat:

Panaskan susu masukkan kunyit hidup
Kacau perlahan kemudian kemudian masukkan badam.
Tuang susu dalam gelas, masukkan madu.
Kacau dan boleh terus diminum.

NOTA:

Amalkan dengan minum dua kali seminggu sebelum tidur. Boleh diamalkan waktu datang bulan. Jika mahu dijadikan minuman harian, jangan letak kunyit.

Semoga bermanfaat kepada mereka yang ingin mencantikan wajah dan juga diri sendiri. Selamat mencuba!

No comments

Powered by Blogger.