Header Ads

Download Aplikasi Semakan BR1M Untuk Cek Status Permohonan

Kemaskini online ebrim

Untuk semakan BR1M 2018 kini menjadi lebih mudah selepas Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) telah membangunkan satu aplikasi mobile untuk pengguna yang ingin menyemak status permohonan, status penghantaran borang, status rayuan dan status bayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

Melalui satu kenyataan yang dinyatakan LHDN, pemohon BR1M kini boleh memuat turun aplikasi tersebut melalui Play Store atau juga dikenali sebagai Google Play untuk mereka yang menggunakan platform Android dan App Store untuk pengguna platform iOS.

Aplikasi ini akan memudahkan lagi urusan pemohon untuk melakukan semakan tanpa perlu menghubungi talian BR1M atau pun beratur panjang di kaunter-kaunter cawangan BR1M di seluruh Malaysia.

Menurut kenyataan itu lagi, mohon orang ramai perlu memastikan bahawa aplikasi berkenaan yang dimuat turun adalah merupakan aplikasi tulen yang telah dibangunkan oleh LHDNM melalui platform masing-masing mengikut jenis telefon milik pemohon yang memohon bantuan.

Pemohon juga hanya perlu download aplikasi tersebut dari Play Store atau App Store dengan kata carian 'Semakan BR1M' serta mengikut arahan yang mudah yang telah disediakan melalui aplikasi LHDNM tersebut. Cara semakan melalui aplikasi adalah cara yang sangat mudah untuk buat semakan kerana segalanya hanya di hujung jari sahaja. - Bernama

Contoh Paparan Aplikasi BR1M

Semakan mybrim
Paparan Laman Utama Aplikasi BR1M

Cek brim online
Paparan Semakan Status Permohonan BR1M

Link Download Aplikasi LHDN seperti berikut:

Jadual Pembayaran BR1M 2018

Kategori 1

Februari - RM450
Untuk individu yang berpendapatan bulanan RM2,000 dan ke bawah.

Kategori 2

Feb - RM300
Jun - RM300
Ogos - RM300
Untuk isi rumah berpendapatan bulanan RM3,001 - RM4,000.

Kategori 3

Feb - RM400
Jun - RM400
Ogos - RM400
Untuk isi rumah berpendapatan bulanan RM3,000 dan ke bawah.

INFO BR1M 2018

Anda juga boleh buat semakan secara online MyBR1M 2018 melalui internet di laman rasmi BR1M LHDN, sama ada untuk kemaskini, syarat kelayakan, semak status permohonan, buat permohonan baru, download borang, maklumat serahan borang, senarai bank yang terlibat dan sebagainya. Dengan cara ini juga anda boleh mendapatkan panduan lengkap secara keseluruhannya tentang bantuan dari kerajaan Malaysia ini.

Sila klik pautan rasmi di bawah:

BR1M Bantuan Rakyat 1Malaysia

No comments

Powered by Blogger.